BIM MAnager – regio Rotterdam

Introductie

Ben jij helemaal thuis in BIM en klaar voor een volgende stap? Wil je meebouwen aan slimme, duurzame projecten en écht het verschil maken in hoe we bouwen? Dan is dit je kans.

Als BIM Manager speel jij een belangrijke rol in het verbinden van techniek, mensen en processen. Je bent geen modelleur, maar juist iemand die graag het overzicht houdt, schakelt tussen verschillende partijen en zorgt dat alles soepel verloopt – van ontwerp tot uitvoering.

Organisatie

Je gaat werken bij een modern en nuchter bouwbedrijf met een lange geschiedenis en sterke regionale focus. Hier bouw je aan projecten waar je trots op kunt zijn – van woningbouw tot bijzondere utiliteitsprojecten. De sfeer is persoonlijk, de lijnen zijn kort, en je krijgt de vrijheid om echt je stempel te drukken op het BIM-beleid van de organisatie.

Functie

Je werkt nauw samen met collega’s uit de werkvoorbereiding, uitvoering en calculatie én met externe modelleurs. Jij zorgt ervoor dat alle puzzelstukjes van het BIM-proces perfect in elkaar vallen.
In jouw werkdag komen onder andere deze dingen voorbij:

  • Je tilt de BIM-processen naar een hoger niveau en maakt het werk voor collega’s makkelijker en slimmer.
  • Je beoordeelt en coördineert de modellen die je van externe partijen ontvangt, en zorgt dat alles klopt en efficiënt kan worden uitgevoerd.
  • Je werkt met programma’s als Revit, Solibri en andere BIM-tools — welke jij prettig vindt.
  • Je houdt contact met leveranciers, architecten en installateurs en zorgt dat informatie goed wordt gedeeld.
  • Je denkt actief mee over verbeteringen, deelt kennis met je collega’s en krijgt de ruimte om jouw ideeën echt door te voeren.

Kortom: jij zorgt ervoor dat de digitale wereld van het bouwproject naadloos aansluit op de werkelijkheid.

Functie-eisen

  • Een afgeronde hbo-opleiding Bouwkunde of vergelijkbaar.
  • Minimaal 2 jaar ervaring als BIM Coördinator, BIM Engineer of in een soortgelijke rol.
  • Kennis van BIM-software zoals Revit en Solibri.
  • Goede communicatieve vaardigheden en een gezonde dosis nieuwsgierigheid.
  • Je spreekt en schrijft goed Nederlands.

Aanbod

Je komt terecht in een hecht en informeel team waar samenwerken, plezier en vakmanschap centraal staan. Daarnaast kun je rekenen op:

  • Een goed salaris dat past bij jouw ervaring.
  • Flexibele werktijden en de mogelijkheid om deels thuis te werken.
  • 43 verlofdagen, waarvan je er 13 kunt laten uitbetalen.
  • Veel ruimte om jezelf te ontwikkelen via opleidingen en trainingen.
  • Een werkgever die oog heeft voor jouw gezondheid, met een vitaliteitsbudget, sportregeling en vers fruit op kantoor.
  • En bovenal: een fijne werksfeer waarin iedereen elkaar helpt en successen samen worden gevierd.

Inlichtingen

Voor nadere informatie over deze vacature kan je contact opnemen met Rob den Hoed 06-21824583 of r.denhoed@centerpointadvies.nl

Sollicitatie

Spreekt de functiebeschrijving je aan? Dan raden wij je aan te solliciteren via onze website. Wanneer je voldoet aan de functie-eisen dan nemen wij contact met je op om een afspraak te maken voor een kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek gaan we dan in op jouw C.V., jouw competentieprofiel en vooral jouw wensen en eisen, de geboden contractvorm en de arbeidsvoorwaarden. De resultaten van dit gesprek worden verwerkt in een persoonlijk resumé dat wij, na jouw toestemming, ter beschikking zullen stellen van de opdrachtgever. Centerpoint streeft er naar iedere procedure binnen 4 tot 6 weken geheel af te ronden.